چگونه قرارداد تنظیم کنیم ؟

خانه > تنظیم قراردادهای تجاری  > چگونه قرارداد تنظیم کنیم ؟

چگونه قرارداد تنظیم کنیم ؟

وکیل تنظیم قرارداد |چگونه قرارداد تنظیم کنیم | تنظیم قرارداد | وکیل برای تنظیم قرارداد

چگونه قراردادی مستدل و مستند به قانون تنظیم کنیم تا در آینده دچار مشکلات نشویم؟

تعهدات و شرایط قرارداد :

قرارداد توافقی است بین دو شخص که هر شخص می تواند متشکل از یک یا چند شخص باشد تا برای انجام کاری یا ارائه خدمتی یا تجارت خاصی یا ساختن محصولی و… قراردادی تنظیم و پایبند به تعهدات آن شوند. قرارداد اعم از کتبی و شفاهی می باشد. منظور از قرارداد شفاهی قراردادی است مبتنی بر اعتماد کامل طرفین به یکدیگر است. مثلاً شخصی توافق می کند اتومبیل برادر خود را خریداری کند در این حالت بعد از پرداخت ثمن برادرش در دفترخانه حاضر و سند رسمی را تنظیم و اتومبیل انتقال داده می شود. در این فرض با وجود اینکه هیچ قرارداد کتبی بین طرفین وجود ندارد لیکن تمامی ارکان قرارداد را دارا می باشد. برای دریافت وکیل تنظیم قرارداد با ما در تماس باشید ، وکیل برای تنظیم قراردادها از جمله موار مهمی است که قبل از بستن هر قراردادی حداقل نیاز به مشاوره را حتما خواهید داشت.

تنظیم قرارداد

قراردادها اصولاً کتبی تنظیم می شوند که خود تقسیم می شوند به قراردادهای داخلی و خارجی. قراردادهای داخلی یا در قالب عقود معین مندرج در قانون مدنی منعقد می شود یا در قالب ماده ۱۰ قانون مدنی که حاصل اراده و توافقات فی مابین طرفین است. طبق ماده۱۰ قانون مدنی در قراردادهای خصوصی نسبت به کسانی که آن را منعقد نموده اند در صورتی که مخالف قوانین موجود نباشد نافذ و صحیح است. قرارداد از ارکانی تشکیل شده که اگر یکی از ارکان وجود نداشته باشد، قرارداد تشکیل نمی شود. ارکان قرارداد عبارتند از:

طرفین قرارداد

طرفین قرارداد ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشند که می بایست مشخصات کامل و آدرس دقیق آنها مشخص و در صورت وجود شخص حقوقی احراز این مسئله که آیا به موجب اساسنامه در آن شرکت اختیار امضا دارد یا خیر باید انجام گیرد و صحت آنها محرز گردد.

وکیل تنظیم قرارداد

موضوع قرارداد

موضوع قرارداد گاه انجام یک عمل، گاه عدم انجام عمل و گاه تحویل شی معین می باشد. گاه انجام خدمتی می تواند موضوع قرارداد گیرد. مثل انجام مشاوره حقوقی

موضوع قرارداد باید به طور واضح و با ذکر توضیحات کامل در قرارداد درج شود.

مدت قرارداد

هر قراردادی باید مدت مشخصی داشته باشد تا طی آن مدت تعهد انجام گیرد و در صورت عدم انجام تعهد در مدت مشخص، می توان مطالبه خسارت اعم از عدم یا تأخیر در انجام تعهدات قرارداد انجام داد.

وکیل برای تنظیم قرارداد

مبلغ قرارداد :

مبلغ قراردادی به واسطه سنجش ارزش محصول یا خدمت یا کالا در مقابل طرف قرارداد ثمن مشخص می گردد که این مبلغ ممکن است در ابتدا کامل پرداخت شود یا در طول زمان پرداخت گردد گاهی برای مبلغی که توسط طرف قرارداد پرداخت می گردد، ممکن است تضمینی بابت آن پرداخت شود تا اگر تعهد مندرج در قرارداد توسط متعهد انجام نگردد از محل تضمین استیفا شود.

برای هزینه تنظیم قرارداد توسط وکیل با موسسه حقوقی حامی داگستر ساعد در تماس باشید.

زمانی که تعهد اولیه انجام گرفت تضمین اخذ شده باید به صاحب آن (ضامن) مسترد شود. مثلاً اگر شخصی برای پرداخت ابتدایی مبلغ مشخص در قرارداد به طرز مقابل جهت ضمانت آن چکی به عنوان تضمین به طرف قرارداد خود به متعهد له تقدیم کند، بعد از انجام تعهد اصلی توسط طرف دیگر قرارداد بایستی چک تضمینی به صاحب آن یعنی متعهد عودت شود در غیر این صورت این خود نوعی عدم انجام تعهد محسوب و وارد پروسه خسارات قراردادی می گردد. پس در قرارداد صریحاً باید مشخص گردد که انجام تعهدی در مقابل چه تعهدی قرار دارد و عدم انجام آن دارای چه ضمانت اجرایی است. منظور از ضمانت اجرا، درج خسارت عدم انجام تعهد یا تأخیر در اجرای قرارداد است.

مبلغ قرارداد

وکیل تنظیم قرارداد | مبلغ قرارداد