کپی رایت 95-97 حامی دادگستر ساعد.
تمامی حقوق محفوظ است.

9:00 - 18:00

ساعات کاری : شنبه تا چهارشنبه

26712426

تماس برای مشاوره رایگان

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
فهرست
 

سو استفاده از سفید امضاء (جعل)

خانه > کیفری  > سو استفاده از سفید امضاء (جعل)

سو استفاده از سفید امضاء (جعل)

سو استفاده از سفید امضاء (جعل) | سفید امضا | سفید مهر | جعل | چک | کلاهبرداری | سوء استفاده از سفید امضاء (جعل)

سو استفاده از سفید امضاء (جعل) :

 بنابر موازین و عرف جامعه وقتی یک سندی به صورت سفید امضاء به کسی تحویل می‌شود، اختیار تحریر و تکمیل مفاد و مندرجات متن آن به دارنده داده شده است. لذا سفید امضایی که بعداً توسط دارنده به عنوان رسید مبلغ یا حقی توسط امضاء‌کننده پر شده باشد محمول به صحت بوده و معتبر است و ادعای جعل منتفی است

تاریخ رای نهایی:

۱۳۹۲/۰۲/۲۹

شماره رای نهایی: ۹۲۰۹۹۷۲۱۳۰۵۰۰۳۰۳

 سوء استفاده از سفید امضاء (جعل) ، رای بدوی

در خصوص دعوی خانم ف.ص. فرزند م. به طرفیت آقای ف.م. فرزند ف. دایر به صدور حکم محکومیت خوانده به پرداخت مهریه ۲۱۴ عدد سکه تمام بهار آزادی و با احتساب هزینه‌های دادرسی مقوم به ۵۱۰۰۰۰۰۰ ریال با ملاحظه اظهارات و مدافعات خوانده در جلسه رسیدگی مورخه ۱۸/۶/۹۱ و مفاد لایحه دفاعیه وی و اینکه استناد به یک رسید عادی مورخه ۲۰/۱/۹۰ نموده که ادعای جعل توسط خواهان شده که دادگاه پس از صدور قرار جعلیت موضوع را به کارشناسی محول و کارشناس در اظهار نظر خود امضا و اثر انگشت را منتسب به خواهان دانسته و مثبت اعلام نموده است .

 

سو استفاده از سفید امضاء (جعل)

 

پس از اعلام اعتراض توسط خواهان موضوع به هیئت کارشناسی محول که در اظهارنظر شماره ۹۰۵۰۷ـ۲/۱۰/۹۱ امضا و اثر انگشت ذیل رسید را منتسب به وی دانسته و مثبت دانسته و فقط موضوع تقدم و سفید امضا و اثر انگشت را که خواهان در لایحه خود اعلام نموده را ذکر کرده و بنا بر موازین و عرف جامعه وقتی یک سندی به صورت سفید امضا به کسی تحویل می‌شود.

اختیار مفاد مندرجات متن آن به طرف داده می‌شود و لذا اگر این را هم بپذیریم که سفید امضا و اثر انگشت داده شده چون در مورد متن آن و مندرجات در آن اختیار به طرف مقابل داده شده لذا نمی‌تواند مجددا مدعی باشد و لذا با توجه به مفاد رسید عادی که حکایت از وصول مهریه را دارد و خوانده از لحاظ این بری‌الذمه گردیده لذا دعوی خواهان غیر ثابت تشخیص و حکم بطلان آن صادر می‌گردد این رأی حضوری ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی در دادگاه تجدیدنظر استان می‌باشد.

سو استفاده از سفید امضاء (جعل)

رئیس شعبه ۲۸۱ دادگاه عمومی خانواده تهران

رای دادگاه تجدید نظر

تجدیدنظرخواهی خانم ف.ص. به طرفیت آقای ف.م. نسبت به دادنامه شماره ۹۱۰۹۹۷۰۲۴۲۹۰۱۴۶۹ مورخه ۳۰/۱۰/۹۱ صادره از شعبه ۲۸۱ دادگاه تهران مبنی‌بر مطالبه مهریه که به موجب آن حکم به بطلان دعوی صادر گردیده است و از این حیث مورد اعتراض تجدیدنظرخواه واقع شده است موجه تشخیص داده نمی‌شود.

سو استفاده از سفید امضاء (جعل)

لذا دادگاه با ملاحظه اوراق و محتویات پرونده و با عنایت به اینکه تجدیدنظرخواهی مطروحه با هیچ‌یک از بندهای ماده ۳۴۸ قانون آیین دادرسی مدنی مطابقت ندارد و اعتراض موجهی که موجبات نقض دادنامه مورد اعتراض را فراهم نماید ارائه نگردیده و از حیث رعایت اصول دادرسی و مبانی استدلال و استنباط دادنامه تجدیدنظرخواسته فاقد اشکال است بنابراین با استناد به ماده ۳۵۸ قانون فوق‌الذکر ضمن رد تجدیدنظرخواهی، دادنامه مورد اعتراض را تأیید می‌نماید. این رأی دادگاه قطعی است.

 

سو استفاده از سفید امضاء (جعل)

 

در صورتی که در مورد این مطلب هرگونه سوالی دارید ، وکلای موسسه حقوقی حامی دادگستر ساعد ، آماده ی پاسخگویی به شما هستند ، لطفا با ما تماس بگیرید.

 

مطالب مرتبط با این موضوع  :

 

نکات اجرایی قانون جدید چک برای شعب بانک ها

* مهم ترین تغییرات در اصلاحیه قانون چک *

خیانت در امانت چیست

قانون چک ( جدید : ۱۳۹۷ )

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید

Call Now Buttonتماس با ما